niedziela, 9 lipca 2017

Kurs na pudełko na zdjęcia

Witajcie Kochani!

Dziś mój pierwszy kurs - pudełko na zdjęcia, które razem przygotujemy od podstaw. 

Do wykonania pudełka będziemy potrzebować:
- tekturę introligatorską (moja miała 2 mm grubości)
- taśma washi do oklejenia brzegów pudełka
- szersza papierowa taśma
- 4 małe magnesy
- klej, nożyk do tapet, linijka, opcjonalnie drobny papier ścierny
- papiery do oklejenia pudełka
- wybrane ozdoby (tekturki, napisy, bordery, naklejki, wycinanki itp. - co kto lubi)

Zaczynamy od przycięcia tektury do odpowiedniego wymiaru (ja robię to na płytkach w przedpokoju - mam lepsze podparcie i linijka mi się nie przesuwa). Rozmiar pudełka oczywiście dopasowujemy do własnych potrzeb, tym razem moje ma pomieścić zdjęcia 15x23 cm, więc tekturę przycięłam na następujące kawałki:
2 szt. - 24,4 x 16,4 cm
2 szt. - 24,4 x 2 cm
2 szt. - 16 x 2 cm
1 szt. - 24,4 x 2,2 cm (klapka z magnesami)


Po wycięciu wszystkich elementów, brzegi tektury wygładzam drobnym papierem ściernym.


Boki pudełka przyklejam do podstawy i na dłuższym boku z jednej strony oraz na klapce - tej wyższej na 2,2 cm dokładnie odmierzam miejsce na magnesy. Zaznaczam ołówkiem i delikatnie nacinam nożykiem, żeby zrobić małe wgłębienie, w które schowam magnes. To samo robię na klapce pudełka i przed przyklejeniem sprawdzam czy magnesy ładnie się schodzą i nie ma przesunięcia. Zapewne można pominąć robienie wgłębienia, ale osobiście wolę jak magnesy nie są widoczne pod papierem.



Magnes umieszczam na kleju i na początku dodatkowo zabezpieczam taśmą, za pomocą której także łączę górną pokrywę oraz klapkę zamykającą pudełko. 



Teraz czas na oklejenie wszystkich brzegów pudełka taśmą washi. Wybierzcie wzór pasujący do papierów, albo jakiś neutralny - będzie widoczna.



Teraz to już sama przyjemna robota :) Przycinamy papiery do oklejenia pudełka i przygotowujemy ozdoby, które nakleimy na górze pudełka - zazwyczaj wybieram płaskie, niezbyt odstające, żeby pudełko było przede wszystkim praktyczne.



Przed przyklejeniem, śliczne tekturki (dostępne w Filigrankowym sklepie) pokryłam białym pudrem do embossingu.


Czas na środek - usuwam taśmę, która wcześniej zabezpieczała magnesy i przyklejam papier. Dodatkowo, na wieczku od wewnątrz przygotowałam kieszonkę na płytę CD ze zdjęciami, a pod papier wkleiłam wstążkę, która pomoże wyciągnąć zdjęcia z pudełka.




Pudełko gotowe, zgrabnie domyka się na magnesy :) Mam nadzieję, że kurs przypadł Wam do gustu i będziecie mieli okazję z niego skorzystać - koniecznie pochwalcie się efektem!





Do wykonania pudełka wykorzystałam:

https://www.filigranki.pl/komunia/3955-tekturka-medalik-hostia-komunia.html
https://www.filigranki.pl/napisy/467-tekturka-tekst-18b.html
https://www.filigranki.pl/ramki/4342-wild-animals-ramki-3szt-wykrojniki-amy-design-8718715037939.html



Miłego dnia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz